Mobilitatea în marile orașe. Cu mașină personală sau fără?

Secolul vitezei? Probabil. Totuși, in marile orașe nu poți, când vine vorba de circulație, să ai parte de ea. Din cauze de aglomerație. Care aglomerație are ca principală cauză mașinile personale foarte multe, străzile prost gândite și întreținute, șoferii prea grăbiți, prea nervoși, prea puțin școliți într-ale șoferiei. Soluții? Există! MobilityWeek.ro ne spune că sunt.

Dacă te uiți pe site-ul lor, s-ar putea să le dai dreptate. Transportul in comun in marile orase acoperă pot acoperi însă, suficient de bine și cu eficiență maximă nevoile populației? Poate că nu. De fapt, nu. Totuși, așa deficient cum e, folosirea lui este o alternativă bună.

Supraaglomerarea, accidentele rutiere cu pagube materiale și umane considerabile, poluarea fonică și tot ce derivă din ele pot fi diminuate prin folosirea transportului în comun. Iar dacă-l folosim, cu siguranță regiile de transport vor fi stimulate să îmbunătățească condițiile de transport.

Asta ”propovăduiește” Saptamana Europeana a Mobilitatii. Folosirea de transport in comun in marile orase. Folosirea bicicletelor. Mersul pe jos.

”Autoritățile locale sunt încurajate să organizeze activități destinate creșterii gradului de conștientizare cu privire la anumite aspecte și la o tematică dată, precum și să lanseze măsuri permanente destinate îmbunătățirii situației transportului durabil în localitatea lor.” 

Este oare românul pregătit să circule cu autobuzul, tramvaiul, bicicleta, când îl așteaptă în parcare frumusețe de mașină personală gata să înfrunte ambuteiaje și gropi? Poate nu este, dar va fi, cu siguranță, dacă va înțelege că sănătatea, liniștea și tot ce derivă dintr-o decongestionare a traficului din marile orașe sunt importante, dacă nu cumva vitale, pentru el și generațiile ce-i vor urma lui.  Saptamana Europeana a Mobilitatii nu a fost inventata de romani, dar poate fi benefică lor. Vezi pe Facebook  cum și de ce. Citește, ascultă, circulă cu autobuzul, metroul, cu troleibuzul.. Măcar încearcă.

Transportul în comun, da, nu este la fel de confortabil precum propria ta mașinuță. Poate nici la fel de rapid. Este însă o modalitate reală de reducere a poluării Un autobuz transportă, pe parcursul unei zile sute, poate mii de oameni. Închipuie-ți ce s-ar întâmpla dacă toată populația unui oraș ar avea mașini personale și ar circula cu ele în același timp. Fum? Praf? Blocări cu orele în intersecții? Da, astea plus multe altele. Cam asta încearcă MobilityWeek să combată. Cu sprijinul nostru, al tuturor. Și al autorităților locale, binențeles.

În răspunsul la întrebarea cu mașină personală sau fără stă sănătatea locuitorilor și mobilitatea unui oraș întreg. Tu cum ai răspunde?

 

Anunțuri

2 comentarii

  1. Transport în comun, clar. Cred că se poate impune și puțin cu ajutorul forței. Mai o rovignetă pentru oraș sau, de ce nu, interzicere accesului în oraș pentru mașinile care nu respecta norma euru5

    1. Nu-i deloc ușor dar… nu imposibil. Noi românii suntem greu de educat. Dacă măcar jumătate dintre noi am înțelege, am avea orașe așa cum vedem pe la alții

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: